Akademik

Uygulanan çift dilli müfredatımız 7 alanda (Kişisel-Sosyal ve Duygusal, Fiziksel, İletişim ve Lisan, Okuryazarlık, Matematik, Dünyayı Anlama, Anlamlı Sanat ve Tasarım) desteklenerek, hem Türkçe hem de İngilizce olarak, çağdaş metotlar kullanılarak ve aktiviteler aracılığıyla yürütülmektedir.

2 yaştan itibaren İngilizce temelli eğitime başlayan çocuklarımız, 5 yaşına geldiğinde etkin İngilizce konuşma ve Türkçe’de ise, gelişim özellikleri dikkate alınarak, okuma ve basit yazma becerilerini elde etmektedirler.

Dünyayı Algılama: Yakından uzağa ilkesi ile çocuğun bulunduğu çevreye uyumunu sağlayan, toplumun kültürel ve sosyal yapısını tanımasına yardımcı olan, yaşadığımız dünya hakkında farkındalık yaratılan ve farklılıklara karşı saygı duyup, toplumsal yaşamın gerektirdiği davranışları kazanmasını sağlayan bir derstir.

Türkçe Dil Etkinliği: Dil gelişimini desteklemenin yanı sıra dili kurallara uygun biçimlerde, duygu ve düşüncelerini ifade edecek şekilde kullanabilme, anlama ve dinleme becerilerini kazanmada önemli bir etkinliktir. Ayrıca okur-yazarlık becerleri oyun yöntemi ile desteklenmektedir.

Spesifik İngilizce: Müfredat doğrultusunda, günlük yaşam ve akademik öğrenmenin gerektirdiği becerilerinin, ingilizce dilinde özel olarak hazırlandığı ders içeriğini kapsamaktadır.

Fransızca: Müfredat doğrultusunda, günlük yaşam ve akademik öğrenmenin gerektirdiği becerilerinin, fransızca dilinde özel olarak hazırlandığı ders içeriğini kapsamaktadır.

Matematik: Matematiksel kavramlar, örüntü, toplama-çıkarma, problem çözme ve matematiksel sorgulama becerileri geliştirilmektedir.

Görsel Sanatlar: Öğrencilerin farklı teknik ve materyallerle; çizgiyi, biçimi, rengi ve dokuyu öğrenerek, özgün ürün oluşturup, duygu ve düşücelerini sanat yolu ile ifade etmeyi öğrendikleri etkinliktir.

Müzik: Ses-müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma gibi etkinliklerden oluşur. Orf yönteminin aktif olarak kullanıldığı dersimizde, müzik aletleri de tanıtılmaktadır.

Oyun ve Hareket/ Beden Eğitimi: Oyunlar ile düzgün vücut duruşu alışkanlığını kazandırmak, temel motor becerilerinin basamaklı olarak gelişmesini sağlamak (yürüyüş, koşu, atlama, sürünme, denge, hafif objeleri kaldırıp taşıma) ve psiko-sosyal özelliklerini geliştirmek hedeflenmektedir.

ICT- Robotik Kodlama: Öğrencilerin teknolojiyi doğru ve etkili kullanmalarına rehberlik edilen dersimizde, öğrencilerimizin gelişimine katkı sağlayan, eğlenirken öğrenebilmelerini destekleyen uygulamaların yanında, kodlama dersleri Cubetto ve tablet destekli olarak yürütülmektedir.

Yoga-Mandala-Mindfulness: Yoga; kişisel disiplin, nefes ve gevşeme tekniklerini ve yoga duruşları öğrencilere şarkılar ve oyunlarla birleştirilerek öğretilmektedir. Mandala; kişisel yaratıcılık, gelişmiş farkındalık ve ruhsal gelişim süreçlerinden oluşan bir keşif yolculuğudur.Çalışmalarımız çocuklarımızın konsantrasyonlarını, özgüvenlerini, sabırlarını artırmakta, zihinlerini boşaltıp hayal güçlerini zenginleştirmekte ve yaratıcılıklarını da önemli oranda geliştirmektedir.

Mindfulness (Bilinçli Farkındalık); gözlem ve konsantrasyon, beden ve beş duyu farkındalığı, sabır, güven duymak ve bırakabilmek, hisleri hissetmek ve olmalarına izin vermek, düşüncelerle baş etmeye alışmak, kendi ve başkalarına şefkat, mindfulness eğitiminin temelini oluşturan konulardır. Eğitim; nefes çalışmaları, meditasyon, hikayeler ve hareketlerle desteklenir. Bu çalışmalarımızın içeriğinde “Mahremiyet Eğitimi”ne de yer verilmektedir. Amaç öğrencilerimizin beden bütünlüğünü korumaları için farkındalıklarını arttırmaktır.

Drama: Öğrenme sürecini etkili kılan, yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan, yaratıcı ve üretken, başkalarıyla olumlu, sosyal ilişkiler kurmasına katkı sağlayan, olayları sözel veya sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu etkinliktir.

Zeka Oyunları: Strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme-mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, sıra dışı düşünme, dikkat-konsantrasyon, hafıza ve bellek alanlarında gelişimini destekleyen dersimizdir.

Bilim Atölyesi: Bu derste öğrencilere deneme, tahmin etme, yanılma, gözlem yapma, soru sorma, problem çözme, araştırma ve inceleme fırsatları sunulur. Etkinliklerin temel amacı; öğrencilere bilimsel düşünme becerisi katıp, ileriki yaşamlarında üreten, neden-nasıl sorularını soran, merak eden, dünyayı tanımak ve anlamak isteyen bireyler yetiştirmektir.

Yaşam Becerileri: Öğrencilerimizin günlük hayatta kullandığı ve yaşamını kaliteli bir şekilde bağımsız olarak sürdürebilmesi için gerekli olan becerilerin desteklendiği dersimizdir.